diumenge, 23 de gener del 2011

"Chuleta" de porc adobada

Recordeu el repte us plantejava a l’última entrada? Us en faré memòria:

Uns amics, l’Edu i l’Alba, venien a sopar a casa i jo treballava tot el dia pel que no tenia massa temps (de fet gens) per cuinar. La opció de comprar unes pizzes era molt real, però vaig pensar que podria ser interessant i il·lustratiu pel blog trobar una solució original però a l’hora ràpida de cuinar perquè que la poguéssiu tenir com a recurs.

Tot i que els vaig “amenaçar” durant tot el dia amb un ou ferrat i patates fregides, la veritat va ser diferent... De fet, el 50% diferent :p

"Chuleta" de porc  adobada amb patates fregides

Començarem per les patates fregides, doncs necessiten més temps per a ser cuinades i no ens interessa que la carn un cop feta, es refredi.

1. Posem oli a una paella (o si teniu fregidora encara millor) i l'escalfem.

2. Un cop calent posem les patates fregides (encara congelades, clar).









Que ningú em pregunti si no hauriem de pelar les papates i després tallarles en contes de comprar-ne de congelades. No em dignaré a contestar...

3. Un cop veieu que estan torradetes (el color passa de groc-blanc a un groc més intens) ja les podeu treure. Em sap greu no tenir foto, però realment vaig tenir molt poc temps per a cuinar i això tampoc era el plat important!

Ara si, anem a per lo bo. La carn!!! 24h abans del sopar posarem la carn a adobar.

< S'escolten xiulets de fons, crits i gent traient mocadors blancs: "Això són trampes! Ho tenies que cuinar tot amb poc temps i no el dia abans!" ...... Fins i tot hi ha un home amb ulleres i cara de pocs amics senyalant-me i preguntant: "Ho haveu tots no? Ho haveu vist??? La mare que els va parir!!!">

Doncs si amics. Hem de jugar amb els nostres recursos i a falta de ser bons xefs haurem de fer servir el cervell. Així doncs, continuem!

1. Posem la carn en una olla (depenent de la quantitat de carn, pot ser en un plat soper).








2. Cobrim la carn amb llet.








3. Afegim oli.








4. Ara toca posar-hi una mica de vi (al ser per cuinar, tampoc cal que us gasteu molts diners amb el vi...).








5. En aquest punt, i simplement per motius estètics, podeu barrejar el líquid (si voleu clar!).








6. Afegim a la barreja llorer, herbes provençals, estragó, romaní, orènga i nou moscada (de fet, poso aquestes perquè són totes les espècies que tinc a casa...).








7. Ho barrejem tot....








8. I a la nevera durant 24 hores! (ualaaa si surto a la foto!).








Fem un parèntesis: (Si resulta que pels motius que siguin, la llet no cobreix la carn, a les 12h aprox. podeu donar-li la volta ) :Tanquem parèntesis.

9. A les 24 hores ho traiem i ho cuinem amb una planxa.








Nota: Una planxa, apart de ser aquell instrument que no fem servir mai per deixar les samarretes sense arrugues també és una mena de paella de forma quadrada per cuinar carn i peix amb molt poc oli.

10. Al principi cuinarem rapidament amb foc fort les dos cares de la carn. Després passarem a continuar-la cuinant a foc lent (així evitem que quedi crua per dins).  El procés de cuinat serà el de anar-li donant la volta regularment. Així evitem que la carn s'estiri (no vol dir que s'estiri a fer la migdiada, sino que evitarem que les fibres s'estirin i així la carn estarà mes tova). A més a més, durant tot aquest procés podem anar tirant sobre la carn cullerades de la barreja de llet i altres de l'olla. Ah!!! I no us descuideu de la sal (doncs jo o vaig fer...)








11. Veureu que el color de la carn anirà canviant.








12. Per saber si la carn ja està cuita jo la tallo i la miro per dins. Se que és poc ètic per a un cuiner reputat, però com jo no ho sóc... Això si, no doneu aquest tall als vostres convidats! Guardeu-lo vosaltres!








13. Com que erem 4, em faltava cuinar un altre tall.








No em pregunteu perquè aquest ha quedat més torradet que els altres doncs no ho se. Però si pregunten, i de cara a la graderia, és perquè hi ha gent que els hi agrada més fet.

RESULTAT



VALORACIÓ PERSONAL

Magnífica. Una vetllada inoblidable acompanyada d'un bon menjar (ràpid, fàcil de cuinar i original).

VALORACIÓ DE LA MEVA PARELLA

S'ho va menjar si, però tinc dubtes sobre si es va sentir obligada al tenir convidats a casa...

VALORACIÓ DE L'EDU I L'ALBA

Vaig veure en els seus rostres una expresió de satisfacció, però va ser després del Baileys... Tot i així s'ho van menjar tot i van dir uns quants "a mi m'agrada" pel que em sento molt content!

INGREDIENTS

Oli
Sal
Carn ("chuletes" de porc, però també podria ser vedella)
Llet
Vi (sobretot, vi amb gas no!)
Espècies (les que hi hagin per casa)

Opcional: Cervesa i/o Ketchup per a barrejar també amb la llet.

Nota: No em pregunteu per les quantitats. Quina classe de cuiner creieu que sóc?????

Molt bé! Doncs espero que us hagi agradat. Demà tindrem una Classe Magistral per part de l'Alba que ens ensenyarà els postres que va preparar ahir. Molta atenció perquè ens poden ser molt i molt útils.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada