diumenge, 30 de gener del 2011

Arròs a la cubana "sí mama, menjo bé"

L'últim dia us vaig ensenyar algun truc per a fer arròs. Avui el posarem en pràctica (o no, que després em critiqueu i diueu que baixo el nivell...) amb un toc d'originalitat.

Suposo que tots heu menjat alguna vegada arròs a la cubana, però poder no tots amb plàtan fregit... PLÀTAN FREGIT??? Sí, sí i fregit amb mantega!

Arròs a la cubana amb plàtan

Aquí hi han varis punts simultanis, així que anirem per parts i després us organitzeu com us vagi millor o us sigui més fàcil (home, no us ho puc posar tot mastegat, heu d'anar-vos independitzant una mica també!).

Arròs

L'arròs ja us el vaig explicar l'últim dia. Si sou molt puritans el podeu fer bullit amb aigua. Si sou eco-persones podeu fer servir el meu consell.

Ou ferrat

Com que no estic segur que tots sapigueu fer un ou ferrat... aquí va!

1. Posem oli a una paella i el calentem.

2. Afegim l'ou. Recordeu, si es trenca la closca i cau a la paella haurem de tornar a començar... Per contra si el que voleu es agafar la baixa, continueu a vèure si amb una mica de sort us agafa la salmonela. De totes maneres jo recomano que torneu a començar.








3. Afegim sal i esperem a que es vagi fent. Sabrem que l'ou s'ha fregit perquè es tornarà blanc. A més, si us agrada torradet el podeu deixar fins que veieu els extrems precisament torrats. Haurem d'anar amb cura de que l'ou no s'enganxi, pel que constantment l'anirem movent (amb una espàtula de fusta o el que tingueu a mà).








Plàtan fregit

1. Posem mantega en una paella i esperem a que es fongui (i anem movent la mantega per tota la superfície).









2. Agafem un plàtan i el tallem "a lo llarg".









3. I el posem a fregir! Per tots dos costats eh!!!









Conjunt

1. Ho posem tot en un plat i afegim mayonesa i salsa de tomàquet (per fer salsa rosa). Si no tenim salsa de tomàquet, és acceptable posar ketchup (doncs repeteixo, volem fer salsa rosa) però el gust no serà tant bo.

RESULTAT


Nota: Per menjar-ho s'ha de tallar tot a trossos i barrejar-ho bé. Res de menjar-ho per separat que perd tota la gràcia.

Valoració personal

Plat ràpid de fer i bo. El plàtan li dona un toc oriental que és per llepar-se els dits.

Valoració de la meva parella

Com de costum no ho ha volgut ni tastar. Això del plàtan no li fa gràcia... I és curiós perquè es algo típic de la cuina xinesa i amb ella el menjar xinès li agrada (bé, dic jo que és típic... que per algo fan els plàtans flamejats, no?).
I jo que m'esforço per cuinar-li "delicatessens" dignes d'una princesa...

Ingredients

Oli
Sal
Mantega
Arròs
Salsa de tomàquet en nivell estandard / Ketchup en nivell SOS
Mayonesa
1 ou
1 platan

Amics, i pel pròxim dia us faré una recepta que m'ha enviat el Romà que ja veureu ja. De fet, ja ho veuré primer jo ja, que encara no se ben bé com començar-la...

1 comentari:

  1. Molt bé, Cesc !!...molt original el bloc.

    Albert
    http://lacuinadesempre.blogspot.com

    ResponElimina